Lampíricos pertence ao xénero das obras grandes, esas que
teñen a capacidade de botar abaixo o noso edificio persoal. E, no tanto, rin.
Lopo lanzábanos un a un os poemas como se fosen tiros na cabeza e eu ría moito,
ría con ganas e en alto. Ría á esgalla e aínda me contiven de rir máis. Había
unha parte do público ao que o espectáculo non parecía facerlle ningunha graza.
Dúas ou tres veces durante a obra me preguntei ata que punto eu non era simplemente
un cínico. Logo, cando acabou, cando volvín á casa e comecei a dixerir aquilo que
viña de escoitar, reafirmeime na actitude que mantiven durante o recitado.
Porque, tal e eu como o vexo, o riso xoga un papel central no proxecto e, polo
tanto, quen non ri está perdendo algo. Un comprende que as escenas que Lampíricos recrea desperten nunha parte
do auditorio máis conmoción ca hilaridade. Pero talvez a obra, como se dunha
peza de teatro do absurdo se tratase, veña ensinarnos que ambas actitudes non
son irreconciliables. O humor non funciona en Lampíricos do mesmo xeito que o facía nos produtos máis
paradigmáticos da posmodernidade estética (un salvoconduto á continxencia do
discurso que se ofrece); antes ben, consolida o contido ferinte do que se está
a relatar. É un riso que desestabiliza, que obriga a cuestionar a posición que
mantemos como suxeitos na rede que enfía a maioría social ás estremas do
sistema. Hai coherencia entre o contido e as ferramentas literarias que o
canalizan. Vivimos nun mundo cruel; o humor de Lampíricos non podía ser reconfortante.
Estades a tempo de vela. Cun
pouco de sorte queda algunha entrada para o pase de hoxe ou de mañá. Galería
Dispara da Estrada. Ás nove da noite. Cando os vagalumes comezan a alampar.
Ningún comentario:
Publicar un comentario