sábado, 9 de xaneiro de 2016

Tres poemas de Andrew McMillan


Andrew McMillan (South Yorkshire, 1988) é profesor de escrita creativa na Universidade John Moores de Liverpool. O seu primeiro libro de poemas, Physical (Jonathan Cape, 2015), colleitou un éxito inusitado en Gran Bretaña, sendo o primeiro poemario en gañar o prestixioso Guardian First Book Award, dotado con 10.000 £. A crítica destaca a súa capacidade para ofrecer unha visión subversiva da masculinidade a través dunha poesía de corte limpo e directo.

Agradézolle a Francisco Cortegoso, sempre atento a todo o novo que chega de Europa no campo da poesía e do pensamento, que me descubrise a McMillan. 

















O tipo duro

O meu sobriño pregúntame se podo levantalo como se fose unha pesa
o novo amante de súa nai pode e levántao moitas veces

o meu sobriño que unha vez lle dixo ao meu mozo que era ilegal
o meu sobriño coa mandíbula e a voz do seu papá

o meu sobriño que di que eu quixen
tocarlle o paquete nunha ocasión

Inténtoo outra vez           Deixo que as súas salvaxes pernas
descansen na palma da miña man      poño a outra

no seu peito     e levántoo      porque
que é a masculinidade se non termar do peso

dun neno e dar o máximo dun mesmo?
aquí estamos      un home sostendo un neno sobre si

en horizontal      como unha ofrenda ao gotelé do teito
que nin sequera un grego menor atoparía digno de ser esculpido.


Mexada

Teño medo de bater con alguén mentres mexa
aqueles luns eu son un cabalo de carga    as miñas alforxas
pivotan arredor dos corpos que mexan
e algún día       ben o sei        baterei con alguén
e mexará polas pernas        ou xirarase un pouco
e amosaralle a outro home o que ten
ou caerá na súa propia charqueira coa súa húmida
e branda pirola    e ningún de nós mirará
ou el mirará para min coma se non mirase
finxindo interese nos duros azulexos de cor crema
talvez sucede que desexo que bata
comigo un estraño
brevemente durante este íntimo acto
o baño é unha intimidade
só compartida cos pais cando un é novo
e que se volve compartir cando un xa é vello
e tamén cos nosos amantes cando     por exemplo      un sábado pola mañá
alongando de máis o momento de ir ao lavabo
despertas co son dun gotexo nunha cunca
e vas abrazar o corpo espido
que está de costas a ti     e bícaslle o pescozo
e probas a totalidade da noite que hai alí
e cheiras a tenue perda amarela da mañá
e agárraslle todo coa man
e sentes a auga fluíndo dentro del
e sabes que iso é o amor    a carne mol
aquilo que expulsamos do corpo e retemos dentro.


Finalmente

Chegará o día en que
despertado polo xilófono
do sol atravesando as persianas
decataraste

de que a praia non foi o lugar
onde os cabalos arrincaron a area
nun lazo

de que o seu cheiro xurdiu
da última saba
de que non volverá

de que nunca choveu,
pero os paxaros fan como se chovese
así que poden cantar.





















1 comentario:

  1. Graças por traeres Andrew McMillan para o teu blog. Gostei muito, e quigem ler mais; hoje chegou-me o seu livro.

    ResponderEliminar